REFERENCE ANEB JAK NÁS VIDÍ RODIČE A ODBORNÍCI:

14.10.2016 13:52

Reakce rodičů po přednášení o terapii O.T.A.

"Mooc rádi jsme Vás zase viděli... jste pro nás vždy jako živá
voda... člověk po setkání s Vámi pookřeje ... Děkujeme!!!"

- rodiče B., Ostrava

 

"Pani Straussova, moc se omlouvam uz sme na Slovaci, C. si tu uspesne autistuje.:) Hlavne Vy davajte na seba pozor, aby ste sa total nevycerpala, neviem kto by nas zachranoval.Na Stibrovke nam povedali aby sme sa Vas drzali.Ani som nevedela ze ste az taka kapacita! Dakujeme ze ste! Pevne zdravie a uspesny tabor preji. Uz sa neviem dockat Vasej konzultace. Cyril fakt viac chytil pohlad len nevim jak to dal rozvijat, k deckam nechce. Srdecne zdravim. NK"

- rodič Nora K., Praha

 

"Dobrý den paní Straussová,
srdečně Vás zdravím.
Vaše přednáška na Vsetíně měla u účastníků veliký ohlas, byla velice kladně přijata a mnohým z nás dodala sílu přehodnotit zaběhnutý systém a pustit se do změn. Prosím, mám takový nesmělý dotaz: mohla byste znovu přijet na Vsetín přednášet pokračování? Na podzim nebo až příští rok.
Moc děkuji za Vaši odpověď.
Přeji hezký den."

Helena Losová, Auxilium,o.p.s.

 

"Dobrý večer, paní Straussová,

musím Vám poděkovat za nejcennější rady. M. je úplně skvělá. Přestala se bát cizích lidí, přestala se bát cizího prostředí (teda kromě prostředí u babičky, ale vzhledem k velikému nepořádku to absolutně chápu :).  Kouká se čím dál víc do očí, je veselá, rozdává pusinky,no je prostě boží. Samozřejmě je spousta věcí které bude těžké naučit, ale s Vámi to zvládneme :o). Pobyla jsem si týden v nemocnici, což nebylo moc příjemné, ale na druhou stranu jsem ráda, že to M. zmákla líp než já :o) a měla jsem konečně trošku času na čtení. Půjčila jsem si knížku Pestrostíni a netopíři a mám pocit, že jsem se strašně moc přiblížila k M. a víc pochopila její pocity, její svět. 

Velice se k Vám těšíme. Přejeme Vám a celé Vaší rodině hodně zdraví a štěstí. Pohodu v osobním životě a spousty úspěchů v životě pracovním. Kásný rok 2015."

- maminka dvouleté holčičky z Vysočiny


27.11.2014 -  Reference ze skupinových nácviků sociálně komunikačních dovedností:

 

"Dobry den. Vracíme se ze včerejší Konzultace a já vám musím napsat jeste z vlaku. Je úžasné, jak na F. tyto nácviky působí. Dnes mě několikrát poprosil, abych mu půjčila neco s cim jsem si hrála já a hlavne když si s něčím hraje on a chce do toho zapojit mě, řekne mami na a podává mi to, s cim chce pak pokračovat. Úžasné. Dekuju Vám už teď. - Kláro i všechny ostatní. Ještě, ze jste. Už teď se Těšíme na pristi týden."

"Fanda nacvičené věci od Vás z centra začíná krásně aplikovat do svých her a kontaktů s dětmi."

- Renáta F., Bohumín, rodič

 

Dobrý den, paní Novotná, moc Vám děkuji za krásné fotky.
 
Ráda bych poděkovala týmu, který organizoval pobyt v Maxově. Bylo to pěkné a přínosné a mně i Viktorce se to moc líbilo.
 
Přeji všem hodně úspěchů při práci s dětmi a doufám, že se uvidíme na dalším pobytu a při konzultacích.
 
- Rodič Lenka B., a Viktorka

Dobrý den, chtěla bych Vám ještě jednou poděkovat za včerejší konzultaci s Františkem u Vás. Bylo to pro mě velice povzbuzující a potřebné a pro Františka jeden ze zřejmě nezapomenutelných zážitků - cestou vlakem domů o "Romaně" mluvil několikrát a dnes ráno po probuzení byla jeho první věta : Jedeme za Romanou! Moc Vás prosím, abyste mi až budete mít chvíli času poslala ty kartičky s piktogramy,  o kterých jsme se včera bavili.
Vaší Klárce píšu v zápětí taky a potvrzuji účast na konzultacích. Probrala jsem to s manželem i v  práci a už teď se na to těšíme. Největší radost má zřejmě Fanda. 
- Renáta F., Bohumín, rodič
 

Mockrát děkuji - za skvělé tipy, rady, doporučení, povzbuzení, motivaci i za tuto zprávu :-) Určitě nejsem první ani poslední, kdo vám píše, že děláte svou práci fantasticky, ale jsou prostě situace v životě, kdy to člověk cítí tak silně, že si tu zpětnou vazbu neodpustí :-) kéž by vás takových odborníků bylo více...

- Michaela S., rodič


Nevím, jestli jste dostala můj email, když jsem Vám psala ohledně Vaší knihy (Vaší a Moniky Knotkové, abych ji neopomněla). Psala jsem, jak moc se Vaše kniha líbí rodičům i učitelům. Ještě o žádné knize týkající se autismu jsem toho tolik kladného neslyšela. Kniha se všem skvěle čte a je úžasně praktická, je prostě vidět, že víte, o čem píšete. Mně se osobně navíc ještě moc líbilo, že jsem v těch příbězích a na fotkách poznávala známé tváře. Mělo to tak pro mě další rozměr. Dokonce vím třeba o případu, že rodiče i učitelé začali opět s nácvikem komunikace s pomocí kartiček u kluka, kde to už tak trochu vzdali, tak moc je ta kniha zase „nakopla“. To je přeci skvělé. Jedna věc je tu knihu přečíst a říct, že je skvělá, druhá věc je začít opravdu něco dělat. Z toho musíte mít velkou radost, asi to slyšíte ze všech stran, že?!
Doufám, že Vy se máte dobře. Vím, že jste na roztrhání. Obdivuji Vás, jak to všechno zvládáte. S námi rodiči to musí být někdy docela šílené...


- Štěpánka K., rodič


Dobrý den paní Straussová,
je to téměř rok, co jsem porodila Jonáška a vzápětí jsem šla s Madlenkou na odloženou návštěvu neurologa, který poprvé vyslovil obavu z atypického autismu. Já si dodnes vybavuji, to zoufalství, ten šok, který jsem měla jak balvan na prsou...
Do roka a do dne... vedle mě sedí smějící se dítě, které se mi dívá do očí... napodobuje, sleduje mě, začíná rozumět, ...
Asi se moc nedá vyjádřit, jak fantastická jste ... :-) Dala jste nám naději, konkrétní rady, vysvětlení... Moc bych si přála, aby se o Vás dozvěděl svět, aby díky Vám prožili další rodiče to, co prožíváme my...
P.S. Letošní vánoce budou krásné, díky Vám se na ně zase opravdu těším :-)


- Jana C., rodič


Dobrý den,
byla jsem teď v Doksech s ranou péčí a byla u vás na přednášce i na osobni konzultaci, chtěla bych Vám moc děkovat, bylo to pro mě moc přínosné. Myslela jsem si, že pro Honzíčka, 3,5 roku, dělám dost, ale zjistila jsem, že se dá dělat mnohem víc, aby se nám porad lepšil a rozvíjel.


- Klára Č., rodič


Ještě jednou chci poděkovat za Váš úžasný Kurs pro logopedky. Už jak jsem četla Vaši knížku, tak jsem očekávala, že pracujete od srdce... a přesvědčilo mne to, že Vaše práce s dítětem, to je hotový koncert. Máte to osahané do detailu, máte pro tyto děti cit… víte co dřív a co potom... máte v tom systém...

- PaedDr. Věra Kopicová, klinický logoped


Jsem moc ráda, že jsem Vás měla možnost poznat a jste úžasná co všechno jste pro dětičky udělala. Pro Vás je škoda, že do toho všeho dáváte hodně ze sebe a moc Vás to "vycucává".. Proto Vám přeji jen to nejlepší a opravdu jsem moc ráda, že jsem měla to štěstí Vás poznat.

- Pavla Š., rodič


Dakujem este raz za vsetky informacie a vhlady. Musim sa priznat ze tymito niekolkymi mailami a Vasou knihou ste zvysili moju schopnost pochopit nasho syna Mareka v priebehu par dni o 300% - a to sa zaujimam o behaviouristiku (u zvierat) som veterinar a Dr. Temple Grandin som mal moznost stretnut niekolko krat a v kratkosti diskutovat autizmus u deti.

- Dr. Rastislav K., rodič


Kym to mam este cerstvo v pamati, rada by som vam podakovala za neuveritelne prinosny a skvele zorganizovany pobyt v Hosticich.
Pre mna osobne to boli tie najlepsie 4 dni za posledny rok - nielen tym, ze som videla, ako sa Matko zlepsil a zlepsuje, ale najma tym, ze som videla, ze v tom nie sme sami. Ze aj ostatni rodicia bojuju statocne, aj za horsich podmienok, aj s inou startovacou ciarou.. a ze sa to da prezit, a ze to musime zvladnut. Ale hlavne, ze vidime, ze sa na niekoho mozme obratit - niekoho, kto tomu rozumie a vie nasmu synovi pomoct.
Hlavny prinos pre mna je prival novej energie do prace s Matkom. Za to velmi pekne dakujem - to sa (na rozdiel od odbornej literatury) nikde kupit neda.


-Adriana J., rodič


Děkuji Ti za podporu a důvěru, děkuji Ti, že vůbec jsi!

- Eliška H., rodič


Já konkrétně jsem si poslechla oba vaše bloky a strašně mi to pomohlo posunout se zase o kousek dál. Máme ve škole okolo 20 žáků s autismem nebo s auti rysy a projevy. Jsou to většinou žáci se středním nebo těžkým mentálním postižením. O to je práce s nimi náročnější. Přesto si myslím, že metody, které jste uváděla jsou i u nich aplikovatelné.

- Miroslava Prchalová, učitel


Právě dočítám knihu "Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra" a jsem nadšená. Knížka je velice přehledná, srozumitelná a podnětná. Během čtení si dělám poznámky - je toho tolik, co chci vyzkoušet při komunikaci s naším synem Ondrou.

- Lenka Š., rodič


Stále na Vaši návštěvu vzpomínáme, Vaše rady nám neskutečně pomohly. Už měsíc po Vaší návštěvě všichni "zírali", jak se náš Kuba změnil. Jste přesně ten typ člověka, kterého my potřebujeme. Neříkám, že nám nikdo jiný nepomůže, ale všichni mají stejný přístup - "Tak co paní Ř., co je nového?..... Co kdybyste zkusili?...... Ještě mě napadlo....." Vy ne. Přišla jste, převrátila všechno vzhůru nohama, zahltila nás informacemi, a to stylem - "Tohle by šlo, tohle uděláte tak a tak...... Tady Vám chybí tohle..... Tohle uděláte takhle...... A teď hned to pojďte zkusit....." Tohle je ten přístup, který já hodnotím hrozně pozitivně, protože mi někdo naprosto jasně řekne, co mám dělat, pochválí, ale nebojí se i kritizovat. A to si myslím, že je potřeba. Díky Vašim radám Kuba přestal křičet při Patrikovo hraní si na mašinky, začal krásně navazovat oční kontakt a s každou žádostí si pro nás přijde a snaží se komunikovat - jakkoliv. Takže začínáme i s jednodušším verbálním projevem. Já už jsem "mamam", taťka je "nana", koupat je "ua", Brumík "Br", bonbon "bobo", Ipad "ai" a máme spoustu dalších výrazů. Taky do toho motá znakovku, takže dá kolikrát dohromady celou větu. Než jste přijela Vy, tak se na nás ani nepodíval, natož aby ze sebe vydal hlásku. Tohle je vážně Vaše zásluha. A za to Vám od nás patří obrovský dík.

- Radka R., rodič


Ještě jednou bych vám chtěla srdečně poděkovat za to, že jste pro nás připravila a uskutečnila pobyt na Karlštejně... moc si vážíme vaší práce! Ty čtyři dny byl pro nás úplně jiný svět, plný úžasných lidí, kouzelného prostředí a spousty potřebných rad a instrukcí...teď už jen převést je do naší běžné reality...:-)

- Andrea D., rodič


Moc Vám děkujeme za Vaše rady do praxe a za Vaše názory, které oslovily nás všechny. Holky mi děkovaly za to, že jsem Vás do Ostravy kdysi pozvala a již jsme měly od té doby možnost několikerého setkání. Přečíst si knihu je super, ale slyšet Vaše povídání je mnohem silnější...

- Radka Foltová, učitel


Dobrý den,
chtěla jsem poděkovat za úžasná setkání a pro kluky možnost spolupráce a nácviku hraní a komunikace... Martinovi se moc líbilo a po středečním setkání byl nadšený a chce udělat zítra nepečený dort i pro nás doma a hlavně ho díky Vám začal jíst - do středy ho nikdy ani neochutnal a to ho doma dělám docela často...
Velice děkujeme a těšíme se na další!!


- Markéta S., rodič


Romano díky za dnešek,
bylo to skvělé, inspirativní, moc se mi líbí jak přemýšlíš o dětech. V tom jsem ještě v plenkách a nechala bych se tebou ráda ovlivňovat. Škoda, že nejsi u nás... Vůbec jsme se nedostaly k tomu semináři, ty jsi chrlila rady a poznatky a toto zbývá zase na mail. Moc bych o to stála, myslím, že naše třída obecně, nevím co další lidé. Myslíš, že bys mohla něco vymyslet na 2 hodiny, připadá mi skvělé sebepojetí s nějakými praktickými ukázkami, radami nebo jak to nazvat. Zkusila bych se poptat po školce nebo v SPC. Nevím. Byla bys ochotná to dělat i pro méně lidí? A ještě jsem vůbec nevolala tvé dceři, to musím napravit, protože se mi ta technika líbí.
Ještě jednou díky moc za návštěvu, kdybys někdy měla ještě čas, rádi tě všichni uvidíme. Mám pocit, že by bylo fajn, kdybys informace mohla předávat všem dospělákům ve třídě. je dobré slyšet tě přímo a ne, že to já zprostředkovávám a půlku zapomenu a taky to nemá takovou šťávu.
Ještě jsem ti chtěla říci, že mě ten tvůj lehký odklon od klasicky autistických nácviků zaujal a nadchnul. Je čas na to, smýšlet o dětech trošku nově, nahlížet na ně méně autistickýma očima. Jen se to naučit...
Ať se ti daří dobře a snad brzy u nějakého semináře. Přemýšlej prosím o něm, zda bys byla schopná a ochotná. Bylo by dobré slyšet něco nového.
Díky, díky, díky. 


- Klára Š., učitel


Na tábor s Vámi peníze určitě našetříme- Vojta i já vlastně stále čerpáme z info a rad od Vás.
Mějte hezký den a děkuji , že jste na nás nezapomněla.


- Gabriela V., rodič


Když jsme poprvé s manželkou čekali na návštěvu paní Knotkové u nás doma, čekali jsme padesátiletou odbornici s formální dikcí a lékařským přístupem. Místo toho dorazila mladá usměvavá žena, která si k našemu tehdy skoro čtyřletému Rudovi ihned našla cestu. Jaká to změna oproti té spoustě odborníků a odbornic s lékařskou terminologií a studeným chováním! Ruda úplně neuvěřitelně roztál a nechal se od cizí osoby lechtat což doprovázel hlasitým pochechtáváním. A následné setkání s paní Straussovou? No to mi vyrazilo dech. Dorazil jsem tehdy na její jednodenní školení o dětském autismu. Dobře dávkované znalosti se střídaly se spoustou praktických videoukázek a příklady karet na komunikaci a strukturu, které jste si mohli přímo na místě bez jakýchkoliv připomínek ochytat. A co teprve ta neutuchající energie... Asi kdo nezažije, neuvěří.
Když se dnes někdy s Rudou mazlím a vidím, kolik práce jsme za poslední rok udělali, sem tam mě napadá, čím nám tak vlastně paní Straussová a paní Knotková pomohli. Jasnými pravidly jak s Rudou pracovat? Ukázkami přímo u nás doma co a jak strukturovat? Konzultací a rozborem nad natočenými videi s chováním Rudy? Určitě. Kromě toho ale přidali obrovskou porci toho, co dokáže málokdo - dali nám naději. A to umí dát rodičům s autistickým dítětem málokdo.


- Jiří V., rodič

—————

Zpět